SATURA RĀDĪTĀJS
I.
|
projeKtS
"NeIromusKulĀrĀS SLIMĪBAS: profesionĀlI VECĀKI UN paCientI”
|
|
|
1. Kopsavilkums
………………………………………………………………………….
|
3
|
|
2. Projekta dalībnieki…………………………………………………………………..
|
4
|
|
3. Projekta motivācija ………………………………………………………..
|
6
|
|
4. Projekta mērķi un
stratēģija…………………………………………………………….
|
7
|
II.
|
PROJEKTA SANĀKSMES UN DARBNĪCAS
|
|
|
1. Vizīte Rumānijā – 1.
darbnīca "Starpdisciplināru un sadarbīgu
komandu pieeja neiromuskulāro traucējumu menedžmentā”…………..
|
9
|
|
2. Vizīte Itālijā – 2. darbnīca: " Vecāku līdzdalības veicināšana bērnu ar
neiromuskulāriem traucējumiem starpdisciplinārā komandu aprūpē”
|
16
|
|
3. Vizīte Latvijā – 3.
darbnīca " Pieaugušo ar
neiromuskulāriem traucējumiem integrācija kopienā ” ……………………
|
22
|
|
4. Vizīte Apvienotajā
Karalistē – 4. darbnīca "Izaicinājumi
neiromuskulāro traucējumu medicīnisko terapiju un rehabilitācijas vadībā”.
|
26
|
|
5. Vizīte Rumānijā – 5. starpnacionālā sanāksme un Noslēguma pasākums….
|
31
|
III.
|
PROJEKTA REZULTĀTI
|
|
|
1. Kopīgo rezultātu
saraksts
|
36
|
|
2. Nozīmīgums
dalībniekiem…………………………………………………………
|
37
|
|
3. Ietekme uz dalībniekiem………………………………………………………
|
38
|
|
4. Projekta SVID analīze………………………………………………………
|
38
|
IV.
|
PROJEkTA SECINĀJUMI
UN ReKomendĀCiJAS ………………
|
39
|
V.
|
Projekta partneru institūciju kontakti ……………………………
|
40
|
I. projeKtS
"NeIromusKulĀrĀs
SLIMĪBAS: profesionĀlI VECĀKI UN
paCientI”
1. Kopsavilkums
NMD-PRO projekta
dalībnieki ir atbalsta un informācijas grupa vecākiem, pacientiem un
medicīnas/rehabilitācijas /sociālās aprūpes speciālistiem, kuri strādā ar
bērniem un pieaugušajiem ar neiromuskulārām slimībām (NMS).
Projekta
vispārējais mērķis bija pilnveidot vecāku un pieaugušo ar NMT zināšanas un kompetences
izglītības/sociālālajā un veselības jomā
un nodot šīs kompetences viņu
aprūpētājiem, izmantojot inovatīvu pieeju, kurā izglītotāji/izglītojamie
būtu gan cilvēki ar personīgu NMT pieredzi, gan aprūpes/izglītības speciālisti.
Mēs
vēlējāmies rast risinājumu vajadzībai pēc zināšanām par starpdisciplināru
vadību, kā arī likt pamatus tam, ka ģimenes un pacientu vajadzības un
skatījumam ir izšķiroša loma izglītības/pētniecības /veselības programmās par
sociālo iekļaušanu, tādejādi aptverot tēmu par atbalstu sociālās atstumšanas riskam
pakļautajiem izglītojamajiem, par veselības izglītību, vecāku izglītību un
iekļaujošu pieeju. Mēs veicinājām pieprasījumu un motivējām pieaugušos
mācīties, iesaistot piecas partneru organizācijas, vairāk kā 700 dalībniekus un
60 mobilitātes; mēs izveidojām tiltus starp informālo, neformālo un formālo
mācīšanos , sadarbojoties universitāšu lektoriem un rehabilitācijas
speciālistiem (RU), divām vecāku asociācijām (RU un AK), medicīnas un brīvprātīgo asociāciju (IT),
un pieaugušo izglītības iestādi (LV), kas nodrošināja aktīvu pārrobežu
pieredzes apmaiņu un labās prakses piemērus; mēs radījām alternatīvas iespējas
pieaugušo izglītības pieejamībai, iesaistoties viegli ievainojamai grupai (vecākiem
un pieaugušajiem ar NMS gan kā dalībniekiem, gan kā mērķgrupai, visās projekta aktivitātēs: plānošanā, īstenošanā
un vērtēšanā, konsultēšanā, koncepcijas izstrādē un izstrādāto produktu
novērtēšanā;
Apvienojot
visu partneru spējas, šis projects mums deva iespēju iegūt svarīgas prasmes un
pieredzi, gan dzīvei, gan kultūras un zinātnes jomā un mēs radījām nozīmīgu
rezultātus, sasniedzot projektā plānoto: piecas starpnacionālas
sanāksmes un četra darbnīcas, kurās mēs esam izglītojuši vecāku grupas,
pacientus, studentus, aprūpes darbiniekus, izveidojuši projekta mājas lapu,
izstrādājuši projekta bukletu un Ceļvedi vecākiem un NMS pacientiem.
Mūsu
projekts sekmē jaunu "mācīšanās padomdevēju ” lomu (un prasmes šo lomu
īstenošanai) vecākiem, pacientiem un praktizējošiem ārstiem; šī loma var kļūt
par izšķirošu atbalstu, lai dotu iespēju atstumtajiem atkal iesaistīties mācību
procesā, iedrošināt viņus dot ieguldījumu kā padomdevējiem un vispārējās
izglītības sniedzējiem.